Pánské boty

Pánské zimní boty Trekové boty Skate boty Běžecké boty Halové boty Ostatní boty Všechny pánské boty Pánské sandály

Dámské boty

Dámské zimní boty Aerobic Trekové boty Skate boty Běžecké boty Halové boty Ostatní boty Dámské sandály Všechny dámské boty

Dětské boty

Ostatní boty Děti do 5 let

O botách


Tabulka velikostí bot




Základní vlastnosti a složení bot

Kvalitní bota by měla mít několik základních vlastností. Obecně musí bota zajišťovat správné obutí nohy, musí pomáhat při stoji i chůzi, podporovat nožní klenbu a udržovat patu v popsaném kolmém postavení na podložku, čímž je umožněn účelný přenos zatížení.

Bota musí mít správně modelovanou stélku, tj. to na čem chodidlo vlastně v botě spočívá. Stélka boty je vlastně zrcadlovým obrazem pravého a levého chodidla, může mít nepatrné prohloubení pro patu, může mít zapracované mediální vyvýšení k podpoře podélné klenby nohy, u dospělých případně i podporu příčné klenby. Pod stélkou boty je podešev, která musí být pružná, dostatečně silná, nepropouštějící vlhkost, aby chránila chodidlo před nárazy, přičemž zachovala kontakt s podložím. Důležitou součástí boty je podpatek, který má být přiměřeně vysoký, odpovídající tvaru a účelu obuvi.

Svršek boty je neméně důležitou součástí boty. Nezbytná je pevnost zadní části obuvi, tzv. opatku (část svršku nad podpatkem), který tak zajišťuje správné vedení paty a tedy i správné odvíjení chodidla při chůzi. Nesmí se svým horním okrajem zarývat do horního okraje paty a úponu Achillovy šlachy. Správné stažení a fixaci nohy, tak aby noha neklouzala po stélce dopředu, zajišťuje šněrování (suchý zip aj.) boty. Oblast šněrování boty má odpovídat nártu, noha je chráněna jazykem bot. Přední část svršku boty se nazývá kaple, která by, zvláště u dětí, měla být dostatečně prostorná, prsty nesmějí vpředu narážet do boty a musí být zachován jejich aktivní pohyb. Nutné je použití zdravotně nezávadných materiálů, zpravidla přírodních (kůže), nikoliv neprodyšných (pozor na umělé hmoty), které umožní dýchání chodidla.

Výběr obuvi tak závisí na charakteru činnosti a aktivity, pro kterou je bota vybírána, samozřejmě na podnebí ve kterém žijeme, důležitá je kvalita materiálu, ze kterého je bota vyrobena.

Některá základní pravidla pro udržování a ošetřování bot

Při obouvání boty používejte obouvací lžíci, aby nedošlo k deformaci paty boty a mějte rozšněrované tkaničky.
Boty noste vždy řádně zašněrované až do posledního otvoru na tkaničky, aby se noha nemohla v obuvi pohybovat, zamezíte tak poškození vnitřní stélky na patní části boty.
Boty denně střídejte zejména při sychravém počasí, nedoporučujeme nosit jednu obuv každý den.
Nezapomeňte, že přírodní useň má nerovnoměrnou kresbu líce a částečně nerovnoměrný povrch. Tyto věci nelze brát při reklamaci bot v úvahu.
Tkaničky bot mějte vždy zavázané až do posledního otvoru, nebude tak docházet k poškození textilních nebo kovových poutek.
U kožené boty může nastat při zvýšené potivosti nohou nebo nadměrnému provlhnutí částečný oděr barvy.
Životnost boty je přímo úměrná intenzitě a agresivitě nošení, způsobu a kvalitě ošetřování.
Po vyzutí boty ji doporučujeme napnout na napínáky odpovídající velikosti. Bota tak neztrácí svůj tvar.
Sportovní bota nesmí být nikdy praná v pračce. Kůže i ostatní speciální materiály použité při výrobě boty mohou být při praní poškození nebo mohou ztratit své vlastnosti.

Ošetřování nejen trekové boty s membránou


Náš online obchod Boty-outlet nabízí „opravdové“ trekové boty – Bennon Cory, Bennon Denny. Treková obuv je určena pro celoroční nošení, a to i v náročných venkovních terénech, je tedy vystavena nejen věšímu namáhání, ale také i vlivům nepříznivých klimatických podmínek, než běžné boty. Proto je nutné této obuvi věnovat náležitou pozornost při její impregnaci a ošetřování.

Většina trekové a outdoorové obuvi je vybavena různými klimamembránami – např. Gore-Tex, Klima-tex, atd., jejiž úkolem je zajišťovat komfort při nošení obuvi.

Jak funguje klimamembrána ve Vaší trekové botě?

Celý zázrak spočívá v tom, že centimetr čtvereční této mikroporézní membrány obsahuje 1,4 miliardy pórů. Kapka vody je větší než tento póry a tedy nemůže tudy projít a nedostane se k Vaší noze. Zatímco molekula vodní páry je naopak menší než póry na membráně a ta ji bez problému propustí ven. Prakticky to znamená, že do obuvi se nedostane ani kapka vody, pokud klimamembrána není roztržena, což se dost často stává. Naopak tělesné páry z trekové boty mohou volně odcházet a noha se nepotí. Často se pak setkáváme s dotazy, proč nejen trekové boty, dnes se již dělá i společenská obuv s membránou, impregnovat, když je v podstatě voděodolná. Boty s klimamebránou impregnujeme z několika důvodů:

  1. membrána je pod svrškem boty a impregnace má za úkol chránit svrchní materiál obuvi před promočením, tím je vlastně vytvořena izolace proti prochladnutí (vlhké svrchní materiály boty způsobují její promrzání)
  2. impregnace zabraňuje nasákání vody přes vrchní materiál materiál do vnitřku boty
  3. impregnace chrání vrchní materiál obuvi před pronikáním nečistot do jeho struktury – časem by se nečistoty dostaly až na membránu a mohly by ucpat její póry a tím značně omezit její funkčnost.

Důležitost impregnace obuvi s membránou jsme teda již popsali. U ostatní obuvi, která není vybavena membránami, impregnace slouží ke zpomalení nasákavosti usní vodou a jejímu následnému proniknutí do vnitřku boty. Kvalitní impregnace by měla působit dlouhodobě a zároveň zachovávat prodyšnost usně, aby tělesné páry mohly volně z obuvi odcházet.

Čištění

Při volbě přípravků na čištění obuvi je nutné brát na zřetel materiál, ze kterého je obuv vyrobena. Na hladkou useň je možné využít pěny nebo jemné gumy.
Na broušené usně, ze kterých jsou především v kombinaci s textilem trekové boty vyráběny, se hodí pěna ve spreji.

Ošetřování trekové boty

Aby svršky outdoorové a trekové obuvi, které jsou vystaveny často extrémním klimatickým podmínkám a terénu, zůstaly stále pružné, vláčné a nepraskaly, je nutné je pravidelně ošetřovat kvalitními výrobky. Pro hladké usně jsou nejvhodnější krémy nebo přírodní oleje a tuky ve sprejích. Upozorňujeme, že na obuv s membránou je nutné požít atestované výrobky. Krém s atestem na Gore-Tex je např. Collonil Waterstop (obsahuje také velmi účinnou impregnační látku), ve spreji je pak vhodný sprej Collonil Special Wax nebo Rustikal (oba s atestem). Broušené usně (velur a nubuk včetně kombinace s textilem) je vhodné ošetřovat sprejem, určeným na tento druh usní. Atest na obuv s membránou Gore-Tex má sprej Collonil Nubuk Velours, který také obsahuje impregnační látky.

Piktogramy u bot


usenpovrstvena-usentextilieostatni-materialyvrchpodsivka-a-stelkapodesev


Číslování obuvi

V současnosti jsou nejrozšířenější 4 základní číslování velkosti bot s označením – US, UK, EURO a CM. Kompletní velikostní tabulku najdete po kliknutí na „Nákup podle velikosti“ v pravém horním rohu stránek. Je pravdou, že velikost obuvi se liší mezi výrobci navzájem (bota velikosti 29cm, neboli v Čechách velikost 10 nebo 45 nebude stejně velká u všech výrobců), ale u bot jako Nike, Adidas, Puma,… stačí zjistit jaká velikost vám nejvíc vyhovuje a téměř každá bota dané velikosti by vám měla perfektně sednout.

Materiály na výrobu boty

Při výrobě obuvi se využívá široká škála různých materiálů a samozřejmě i jejich kombinací. Mezi základní materiály patří useň – kůže, poromery, plastické, pryžové a textilní materiály. Každý materiál má vlastní označení a specifické vlastnosti. Rozdílnosti materiálů jsou dány nejen vzhledem, ale i různými fyzikálně – mechanickými vlastnostmi, jejich životností a požadavky na ošetřování. Použitý materiál významně ovlivňuje užitnou hodnotu obuvi a v mnoha případech určuje i účel jejího použití. Znalost vlastností jednotlivých použitých materiálů omezuje možnost špatného výběru obuvi a zajistí následnou spokojenost spotřebitele.

Nákup bot na www.boty-outlet.cz

Vůbec nevadí, pokud nemáte předchozí zkušenosti s nákupem bot přes internet. Důležité je vědět velikost vaši nohy a pokud jste si vědomi, že vaše noha neodpovídá konfekční obuvy – například vysoký nart, širší část chodidla,… raději nákup předem konzultovat s námi. Každopádně nákupem u nás nic neriskujete, protože pokud boty doma vyzkoušíte a nebudou vám z jakéhokoliv důvodu vyhovovat, můžete boty vrátit (nepoškozené a kompletně zabalené) a mi vám vrátíme cenu zboží převodem zpět na váš účet, nebo si budete moci vybrat jiné z naší nabídky – jiný typ nebo velikost.


Historie značky ADIDAS

1900 – Narození zakladatele Adidasu
V současné době je Adidas jedna z nejznámnějších firem na výrobu sportovních potřeb, obuvi a oblečení (vedle firem Nike, Reebok, Puma). Byla založena Adolfem Dasslerem (přezdívaným Adi). Zakladatel firmy Adidas se narodil 3. listopadu 1900 v Herzoge­naurachu, v Německu.
1920 – Kariéra začíná
Malý Adolf vyzkoušel jako malé dítě snad každý sport. V roce 1914 začal tříleté učení na pekaře. V roce 1920 si Adi postavil svoji první dílnu v matčině bývalé prádelně. Vymyslel stroj poháněný vlastní silou, který využíval k zaoblení rohů na podrážce a vyrobil první boty pro sportovce, tím se začala psát historie Adidasu.
1927 – První továrna
Adiho bratr Rudolf začíná pomáhat s řízením první továrny registrované pod jménem „Dassler Brothers Shoe Factory“. V této době zaměstávají 25 lidí vyrábí 100 párů bot denně. Zatímco ostatní továrny bankrotují, bratři Dasslerové si pronajali již zmíněnou továrnu a zvyšují výrobu.
1928 – První úspěch
V roce 1928 přichází první mezinárodní úspěch na Olympijských hrách v Amsterdamu. Adolf Dassler zde předvádí boty, které vynalezl.
1932 – První medaile v LA
Arthur Jonath z Německa byl bronzový za výkon 10,4 sekund na 100 m sprint. Tretry od Adolf Dasslera vážily jen 216 g! První a druhé místo získali američani Thomas Tolan a Ralph Metcalfe.
1932 – Pirmasens
Adolf Dassler navštěvuje obuvnickou školu v Pirmasens, zaměřenou na obuvnické technologie. V té době to byla jediná škola na světě známá pro prvotřídní výuku technologií obuvi.
1936 – Olympijské hry v Berlíně
V roce 1936 přichází první velký mezinárodní úspěch, kdy více než 40 medailí bylo vyhráno v Adiho botách. Americký atlet James Cleveland Owens, známý jako Jesse, vyhrál 4 zlaté medaile v Dasslerových botách.
V továrně se již vyrábí 30 odlišných modelů bot. Po skončení druhé světové války byly vyrobeny první sportovní boty z gumy a plachtoviny.
1948 – Rodinná hádka vznik Adidasu
Adolf a Rudolf Dasslerové se rozdělili a každý rozjíždí svou vlastní firmu Adolf Dassler zakládá firmu ADIDAS, Rudolf Dassler zakládá firmu PUMA.
Rok 1948 je veden v historii firmy jako datum vzniku značky Adidas, tzn. zkombinování přezdívky a příjmení Adolfa Dasslera (Adi, Dassler).
1949 – Zrození „tří“ pruhů
Dokončena institucionalizace firmy, jsou zaregistrovány tři proužky, tak jak je známe dnes. Firma Adidas se svými třemi pruhy se brzy stane jednou z nejznámějších na světě.
1952 – Olympijské hry v Helsinkách
Jeden z nejznámějších československých atletů Emil Zátopek vyhrál v tretrách od Adidasu zlato ve všech třech bězích na dlouhou vzdálenost (5 km, 10 km a Marathon). Jeho manželka Dana vyhrála také v adidasových botách zlato v hodu oštěpem.
1954 – Mistroství světa ve fotbale
Německý národní tým vyhrál nad favorizovaným Maďarskem 3:2 a stal se světovým šampionem. Firma Adidas uvádí první oblečení.
Úspěšná 60tá léta
Firma Adidas se stává jedním z největší, neli největší výrobce sportovních potřech (boty, oblečení). Je zaznamenán obrovský nárust prodeje o více než 45 %. Četné inovace Adi Dasslera se ukazují jako správná cestou k úspěchu! Výrobky firmy Adidas používají nejenom špičkový profesionální sportovci, ale značka se stává velmi oblíbenou i u amatérů a amatérský týmů.
1972 – nové logo firmy Adidas
Je představeno nové logo „Trefoil“ – trojlístek, který se spolu s třemi pruhy stává symbolem firmy Adidas.
1972 – dnešek
Firma úspěšně „bojuje“ s konkurencí, a spolu s firmami Nike, Puma, patří mezi největší výrobce sportovních potřeb na světě. Akcie firmy Adidas se obchodují převážně na evropských trzích, kde patří mezi tzv. blue chips (bonitní akcie). Na burze ve Frankfurtu nyní stojí akcie Adidasu 76,60 EUR.
2006 – Spojení firmy Adidas Salamon Ag s firmou Reebok
Adidas – Salomon AG kupuje firmu Reebok, transakce byla oficiálně uzavřena 31. ledna 2006 a svedla dvě nejznámnější a nejuznávanější značky sportovního průmyslu pod jednu organizaci jménem Adidas Group.

Historie značky PUMA

1948 – Založení firmy Puma
Rudolf Dassler (bratr zakladatele firmy ADIDAS) zakládá společnost „PUMA Schuhfabrik Rudolf Dassler“ a nechává si na patentovém úřadě v Norimberku zapsat ochrannou známku, na níž puma proskakuje velkým písmenem D (jako Dassler). Pod názvem PUMA „ATOM“ se představuje první fotbalová kopačka PUMA.
1949 – První kopačky s výměnnými kolíky
Rudolf Dassler vymýšlí fotbalové kopačky s výměnnými kolíky a začíná pracovat na jejich vývoji a výrobě.
1950 – První úspěch nového typu kopaček Puma
Rudolf Dassler pokračuje ve vývoji fotbalové kopačky Puma s výměnnými kolíky ve spolupráci s fotbalovými odborníky. Jedním z nich je Sepp Herberger, trenér německé reprezentace. V prvním fotbalovém zápase po druhé světové válce hraje v kopačkách PUMA několik hráčů reprezentačního týmu Západního Německa, včetně Herberta Burdenskiho, autora prvního západoněmeckého poválečného gólu.
1952 – První olympijské zlato pro Pumu
Josef Barthel z Lucemburska získává ve finských Helsinkách pro značku PUMA první zlatou olympijskou medaili (v běhu na 1500 m). Začíná výroba kopaček PUMA „SUPER ATOM“. V kopačkách PUMA „SUPER ATOM“ poprvé hrají špičkoví hráči klubů Borussia Dortmund (10 hráčů), Eintracht Frankfurt (1 hráč), VfB Stuttgart (9 hráčů) a také 1. FC Kaiserslautern (7 hráčů). V kopačkách SUPER ATOM mimo jiných jako první nastupují Horst Eckel a Werner Liebrich, kteří jsou díky svým výkonům na hřišti vybráni do německé národní reprezentace.
1954 – Světový rekord v tretrách od firmy Puma
Heinz Fütterer ze Západního Německa vytváří v Jokohamě s tretrami PUMA nový světový rekord ve sprintu na 100 m. V květnu, během finále mistrovství Německa v Hamburku, Hannover 96 poráží 1. FC Kaiserslautern a stává se fotbalovým mistrem Německa. Osm z jedenácti mistrů hrálo v kopačkách PUMA BRASIL s výměnnými kolíky.
1958 – První fotbalové reprezentace v obutí Puma
Švédský a brazilský fotbalový tým na fotbalovém mistrovství světa ve Švédsku hraje v kopačkách PUMA, které poprvé nesou typický zvlněný pruh.
1960 – Vullkanizace
Armin Hary startující za Západní Německo vítězí v tretrách PUMA ve sprintu na 100 m na olympijských hrách v Římě. PUMA je prvním výrobcem sportovní obuvi, který používá moderní výrobní technologii vulkanizace.
1962 – Pelé hraje v Pumách
Na mistrovství světa ve fotbale v Chile se Pelé podruhé v řadě v kopačkách PUMA stává mistrem světa.
1966 – Eusebio hraje v Pumách
Na mistrovství světa ve fotbale v Anglii hraje v kopačkách PUMA „KING“ Eusebio, portugalská superhvězda, nejlepší střelec a „nejlepší hráč mistrovství“.
1968 – 100 m pod magických 10 sekund v tretrách značky Puma
Jim Hines v tretrách PUMA jako první na světě dobíhá ve sprintu na 100 m pod deset sekund.
1970 – Znovu Pelé a Puma
Nejlepší hráč mistrovství – Pelé hraje v kopačkách PUMA „KING“ a pomáhá Brazílii ke zisku třetího titulu mistrů světa. Ve finálovém zápase v Mexiku poráží vítězí Brazílie nad Itálií.
1974 – Smrt zakladatele
Rudolf Dassler ve věku 76 let umírá. „Nejlepší hráč mistrovství“ a nizozemská legenda Johan Cruyff hraje na světovém šampionátu v Německu v kopačkách PUMA.

Některé sportovní úspěchy firmy PUMA od roku 1974

1977 – 1985 – Tenis
Argentinec Guillermo Vilas v teniskách PUMA vyhrává dva ze čtyřech nejdůležitějších turnajů sezony: mistrovství Francie a Ameriky. Martina Navrátilová (z Československa a ze Spojených států) vyhrává Wimbledon v tenisové obuvi i oblečení PUMA. Němec Boris Becker v tenisové obuvi PUMA a raketou PUMA vyhrává Wimbledon. Je dodnes nejmladším a jediným nenasazeným hráčem, který vyhrál tento prestižní turnaj.
1986 – 1990 – Fotbal a Puma
Diego Maradona vede Argentinu k titulu mistrů světa. Hraje kopačkách PUMA, dává nechvalně proslulý gól „Boží rukou“, ovšem také fenomenální gól po sólu téměř přes celé hřiště. Tento druhý gól v utkání proti Anglii vyhlašuje FIFA za gól století. Německý záložník Lothar Matthäus, sponzorovaný značkou PUMA, jako kapitán vede německý tým k prvnímu titulu mistrů světa od roku 1974.
1993 – Atletika a Puma
Na mistrovství světa v atletice ve Stuttgartu Němka Heike Drechslerová, Jamajčanka Marlene Otteyová a Linford Christie a Colin Jackson (oba z Velké Británie) – společně též „Fantastická čtyřka PUMA“ – získávají zlaté medaile. Colin Jackson (110 m překážek) rovněž časem 12.91 s vytváří nový světový rekord, který platí dodnes.
1997– První tlumící technologie v kopačkách
Je představena PUMA „Cell Football“, první fotbalová kopačka s tlumicí technologií bez mezipodešve.
1998 – 2001 – Spojení s módou
PUMA jako první sportovní značka spojuje sport a módu a začíná spolupracovat s návrhářkou Jil Sander. PUMA a Jil Sander pak společně uvádějí kolekci obuvi. PUMA v rámci mezinárodní spolupráci uvádí řadu obuvi od japonského návrháře Yasuhiro Mihary, která vizuálně kombinuje sport a módu.
2003 – Puma Retro
PUMA znovu uvádí obuvní kolekci pod značkou Rudolf Dassler, a to ve spolupráci s Alexanderem van Slobbem. Kolekce obsahuje slavné modely, například Sprint Logo.
2004 – Další a ještě užší propojení módy s Pumou
PUMA oznamuje, že navázala partnerskou spolupráci se světově proslulým návrhářem Philippem Starckem. PUMA a Ferrari Spa oznamují, že s účinností od 1. ledna 2005 podepsali víceletou smlouvu.
2006 – Squadra azzurra s výbavou od Pumy
Poprvé v dějinách společnosti PUMA sponzoruje reprezentační tým, který vyhrál mistrovství světa ve fotbale: je to italská SQUADRA AZZURRA.

Součastnost firmy Puma

Při příležitosti oslav 60. výročí založení značky PUMA představuje kompletní značkovou kolekci Rudolf Dassler pro jaro a léto 2008, která kromě obuvi zahrnuje i oděvy a doplňky.

Historie značky NIKE

1963 – Počátky obchodního cestujícího
Phil Knight nabízí firmě Tiger běžecké boty z kufru auta pro svou společnosti Blue Ribbon Sports.
1964 – Seznámení zakladetelů
Phil Knight, účetní revizor v Price Waterhouse a trenér univerzitních běžců Bill Bowerman dali každý $500 na založení Blue Ribbon Sports – předchůdce společnosti Nike.
1968 – První navržená bota
Bill Bowerman posílá japonskému výrobci firmy Tiger nový model boty, který navrhl. Výsledek – Tiger Cortez – se stává hitem.
1970 – The Waffle Trainer
Bowerman, inspirován žehličkou své ženy, vymyslel novou strukturu podrážek. Tenisky „The Waffle Trainer" se staly nejprodávanější americkou obuví.
1971 – Zrození Nike
Blue Ribbon změnilo svůj název na Nike a přijalo symbol „Swoosh" – fajfku (představuje křídlo řeckých bohů). Originální logo bylo navrženo studentkou univerzity, která byla odměněna $35 dolary. Později dostala utajené množství akcií.
1972 – Vlastní řada obuvi Nike
Knight začíná prodávat svou vlastní řadu obuvi. Název značky: Nike.
1973 – První špičkový běžec s obuví Nike
Steve Prefontaine, běžec na dlouhé vzdálenosti, byl prvním, kdo si obul boty Nike na závodech.
1978 – John McEnroe a Nike
Tenisový superman John McEnroe podepisuje potvrzující obchod s Nike.
1979 – Nike a technologie z NASA
Frank Rudy, bývalý zaměstnanec NASA, přichází do Nike s nápadem, jenž ovlivní celý obuvnický průmysl. Je vyvinut tlumící systém „Nike Air“ – odolné vaky nahuštěné stlačeným vzduchem, které se při nárazu zmáčknou a poté opět vrátí do původního stavu.
1980 – Nike získává první olympijské zlato
Britský běžec Steve Ovett získává v tretrách Nike olympijské zlato. Nike se dostalo do podvědomí veřejnosti, prodej 2.4 milionů akcií, $11 za každou. Po několika rozštěpeních, akcie Nike se prodávají za $78.
1983 – Úspěch na sportovním poli, ovšem propadák managementu
Joan Beneitová v botách Nike překonává ženský maratonský rekord. O čtyři měsíce později 24 sportovců ve výstroji Nike získává medaile na prvním atletickém mistrovství světa v Helsinkách. Reebok se zmocnil vzkvétajícího trhu na poli ženského aerobiku. Nike reaguje příliš pomalu. Knight odstupuje z funkce prezidenta.
1984 – Michael Jordan a Nike
Knight se vrací. Nike podepisuje smlouvu s bažantem Chicago Bulls Michaelem Jordanem a vytváří značku The Air Jordan (létající Jordan).
1985 – Nejprodávanější sportovní bota
The Air Jordan se stává nejlépe prodávající sportovní botou své doby.
1986 – Další nová technologie – Air Max
Nike poprvé zviditelňuje technologii „Air Max“ – vylepšení technologie „Nike Air“.
1987 – První reklamní kampaň společnosti Nike
Nike zaujala první památnou reklamní kampaní. Revoluce, vytvořena okolo písní Beatles, pobouřila několik puristů rock ‚n‘ rollu, ale firmu Nike to vyšvihlo vzhůru.
1988 – „Just do It"!!!
Nike spouští reklamní kampaň „Just do it" (prostě to udělej) – silně osobní výzvu, která vyzývá ke snům, volá k činům, odmítá výmluvy a poskytuje svobodu k výstřednosti, odvaze a výjmečnosti.
1989 – Nike vítězí nad Reebokem
Nike přebírá vedení podílu na trhu v USA od firmy Reebok. Nike spouští druhé kolo reklamní kampaně „Just do it"(prostě to udělej).
1992 – Nike sbírá olympijské medaile
Všichni medailisté z atletické reprezentace USA na olympiádě v Barceloně nosí oblečení a obuv Nike. Nike sponzorovala hráče jako Magic Johnson a ti zakrývali americkými vlajkami bundy značky Reebok.
1994 – Nike ve fotbale
Firma Nike vnikla i do fotbalu (soccer) a podepisovalo smlouvy s nejlepšími hráči.
1996 – Nike a golf
Nike podepisuje smlouvu s Tigerem Woodsem, nejlepším golfistou na světě, a začíná se zabývat i tímto sportem. Další sportovní megahvězdy, Carl Lewis, Gail Devers a hlavně „muž ve zlatých tretrách" – Michael Johnson, vítězí na olympiádě v Atlantě.
1997 – Knight rentiér
Knight se vzdaluje od aktivní role. Nike se vymyká.
1999 – Smrt Bowermana
Spoluzakladatel Bowerman zemřel, Knight opět ujal řízení firmy Nike, avšak vytočený obviněním ze záležitosti manufaktury v zámoří.
2000 – „Nike Shox" a „Swift Suit"
Na olympiádě v Sydney firma Nike představuje nejlehčí atletickou tretru, aerodynamické a termoregulační oblečení „Swift Suit", recyklovatelné tílko „Marathon Singlet" a hlavně nový tlumící systém v obuvi „Nike Shox".
2001 – 11. září 2001
Nike připomíná oběti teroristických útoků na „dvojčata" – 265 zaměstnanců společnosti Nike se účastní sedmitýdenního dobročinného Běhu přes ameriku z Astorie v Oregonu do NY.
2003 – Nike vítězí v prodeji kopaček nad Adidasem
Poprvé jde více jak polovina prodeje firmy Nike odjinud než z USA. Nové produkty jako rtuťová pára pomohly vyzdvihnout společnost Nike výše než firmu Adidas a stala se tak špičkovou fotbalovou obuví v Evropě.
2004 – Zvětšování vlivu
Nike kupuje značku Starter.
2005 – Nike – „Flywire"
Nike představuje revoluční technologii „Flywire". Vysoce pevná vlákna fungují jako lana v závěsném mostě a zpevňují chodidlo přesně tam, kde je třeba. Flywire umožňuje vyrábět nejlehčí a nejpevnější obuv všech dob. Díky této inovaci važí atletické tretry Nike s technologií Flywire méně než sto gramů, což se nikdy předtím ještě nikomu nepodařilo. A to všechno bez změny trvanlivosti, celistvosti a pevnosti. Perez nahrazuje Knighta ve funkci generálního ředitele.

Historie značky REEBOK

1890 – 1930 – Počátky v anglickém Boltonu
Historie firmy Reebok má své kořeny už v roce 1890, kdy Joseph Williams Foster vyráběl v Anglii jedny z prvních treter, které kdy spatřily světlo světa, s cílem pomoci atletům běhat rychleji. Do pěti let se díky ruční výrobě treter pro nejlepší běžce světa stal Foster respektovaným hráčem na trhu se sportovní obuví a založil si společnost J.W. Foster ad Sons, která si brzy vybudovala mezinárodní klientelu. Při letních hrách v roce 1924 tento rodinný podnik hrdě vybavoval atlety, kteří si později získali slávu díky filmu Chariots of Fire (Ohnivé vozy).
1958 – Vznik společnosti Reebok
Dva z vnuků J.W. Fostera společnost, která dostala jméno po africké gazele – Reebok.
1979 – Reebok proniká do USA
Paul Fireman a vyjednal licenci pro severoamerický trh. Tam představil tři různé modely bot Reebok, které byly s cenou 60 dolarů nejdražšími botami na trhu. Číslo 79 se díky této události objevilo jako motiv některých kolekcí textilu a doplňků v sezóně podzim/zima 2007.
1981 – Reebok zvyšuje tržby
Tržby Reeboku překonávají hranici 1,5 milionu dolarů.
1982 – Reebok oslovuje ženy
Největší počin – Reebok představuje první typ obuvi vytvořený exkluzivně pro ženy: obuv pro nový a velmi populární druh cvičení zvaný aerobik dance. Model dostal název „Freestyle“ a díky němu Reebok spustil revoluci v oblasti kondičního cvičení, zpopularizoval sport mezi ženami a donutil své zákazníky vnímat dobře designovanou sportovní obuv jako součást módního trendu. Následoval ohromný růst, kterého Reebok využil k představení nových kategorií, ve kterých se postupně stával leaderem. Freestyle je nyní součástí kolekce „Classic“ a je nejlépe prodávajícím sportovním modelem firmy v historii.
Konec 80tých let 20. století – Reebok se rozšiřuje do celého světa
Reebok začal agresivní expanzi na zahraničních trzích a jeho produkty jsou nyní k dispozici ve více než 170 zemích světa. Jsou prodávány prostřednictvím sítě nezávislých obchodů i vlastními distributory firmy Reebok. Koncem 80tých let Reebok zaznamenal obzvlášť produktivní období , představil technologii pump® a s inovací svých produktů pokračuje dodnes.
1992 – Reebok se zaměřuje i na jiné sporty než Fitness
Reebok se zaměřuje více na sport všeobecně, nikoliv pouze na fitness. V témže roce představil kolekci textilu a obuvi pro evropský i americký fotbal, baseball, atletiku a další sporty. Součástí této strategie byla také spolupráce s řadou předních profesionálních sportovců jako Allen Iverson, nebo Venus Villiams. Reebok uzavírá partnerství s golfistou Gregem Normanem, což vede k vytváření „Greg Norman Collection“.
2000– Reebok a NFL
V prosinci roku 2000 oznámily Reebok a NFL (liga amerického fotbalu) své exkluzivní partnerství, ta poskytla Reeboku exkluzivitu na výrobu a prodej licenční kolekce pro všech 32 týmů a s tím spojená reklamní práva na 10 let počínaje sezónou 2002.
2001 – Reebok a NBA
Reebok uzavřel dlouhodobé strategické partnerství s NBA, podle kterého Reebok může exklusivně navrhovat, vyrábět a prodávat zboží s logy níže uvedených soutěží a zároveň toto zboží týmům dodávat – NBA, WNBA ( ženská obdoba NBA), NBDL (Národní košíková rozvojová liga USA).
2002 – Spojení Reeboku, sportu, hudby a sportovních technologií
Reebok uvádí na trh pod značkou „Rbk“ streetovou kolekci oblečení a obuvi pro především mladou generaci, která očekává design reflektující jejich životní styl a postoje – svěží, dráždivý a autentický. Souběžně s touto streetovou kolekcí spustil Reebok svou novou reklamní kampaň nazvanou „Sounds and Rhythm of Sport“, která prezentuje hráče NBA, NFL a řadu tenistů pohromadě s nejznámnějšími ikonami rapu a hip hopu.
2003 – Reebok, „Jay-Z“, „50 Cent“
Reebok uzavírá partnerství s rapovým hudebníkem „Jay-Z“ a uvádí na trh „S. Carter Collection by RBK“. „Jay-Z“ se stal prvním „nesportovcem“, který uzavřel smlouvu na sportovní kolekci obuvi, ta byla úspěšná po celém světě. Dalším hudebníkem, který uzavřel smlouvu s Reebokem byl raper „50 Cent“, vznikla další úspěšná kolekce „G Unit Collection od RBK“.
2004 – Reebok a NHL
Reebok podepisuje dlouhodobou licenční smlouvu s National Hockey League, v jejíž rámci společnost slouží jako dodavatel dresů pro všech 30 týmů NHL. Má celosvětová exkluzivní práva na výrobu a trh s autentickými replikami dresů a práva používat jména a loga NHL a jejích týmů. Reebok také má exkluzivní smlouvy s Canadian Hockey League, American Hockey League a East Coast Hockey League.
2005 – „I Am What I Am“
Reebok spouští svoji největší globální marketingovou a reklamní kampaň „I Am What I Am“ (Jsem co jsem). Kampaň vybízí mladé lidi, aby přijali své vlastní individuality. Mezi Celebrity vystupující v kampani patří hudební ikony, Jay-Z, Daddy Yankee a 50 Cent, vrcholoví sportovci Allen Iverson, Donovan McNabb, Curt Schilling, Kelly Holmes, Iker Casillas a Yao Ming, obrazovka hvězdy Lucy Liu, John Leguizamo a Christina Ricci a skateboardista Stevie Williams.
2006 – Reebok se stává součástí Adidas Salamon AG
V roce 2006 se začala psát nová historie firmy, když Adidas – Salomon AG firmu Reebok koupil. Transakce byla oficiálně uzavřena 31. ledna 2006 a svedla dvě nejznámnější a nejuznávanější značky sportovního průmyslu pod jednu organizaci jménem Adidas Group.
2007 – „Run Easy“
Reebok zahájil celosvětovou reklamní kampaň „Run Easy". Cílem je inspirovat spotřebitele po celém světě, aby využili svůj potenciál a projevili svojí individualitu. Zatímco mnoho jiných značek hovoří o „krvi, potu a slzách", Reebok oslavuje kamarádství, radost a zábavu z běhu (sportu) – Run Easy (Snadný běh).
2008 – „Move Your“
Další marketingová kampaň, „Move Your" (Tvůj pohyb) byla zahájena v březnu 2008. Reebok oslavuje individualitu a podporuje ty, kteří se rozhodli dělat věci vlastní cestou. Thierry Henry a Alexander Ovechkin ukázali světu jak dělají sport oni a Reebok chce od svých spotřebitelů to samé.

Historie značky FOX RACING

Fox Racing je v dnešní době nejuznávanější a neprodávanější značka oblečení pro nejextrémnější a nejnáročnější motorsport na světě – motokros. Firma Fox Racing sídlí v Morgan Hil v Kaliforniia byla založena Geoffem Foxem. Svoje výrobky firma Fox Racing vyvíjí tak, aby závodníkovi s maximálním výkonem poskytovali maximální volnost pohybu při zachování nejvyšší možné bezpečnosti. Za tři desítky let svého působení vyvinula, dle závodníků, firmo Fox Racing nejlepší oblečení pro motokros na světě. Fox Racing sponzoruje nejlepší závodníky na světě – Ricky Carmichael, Steve Lamson, James Stewart, Rick Johnson, Damon Bradshaw, Doug Henry, Mark Barnett, Jeremy McGrath, kteří jim pomáhají neustále vše zdokonalovat.

Historie značky Fox v datech

1974 – Vznik Fox Racing
Firma Fox Racing Inc. byl založena v Morgan Hill v Kalifornii roku 1974 Geoffem Foxem, učitelem fyziky na univerzite v Santa Clara. Fox Racing Inc začala jako malý podnik, který prodával evropské motokrosové stroje. Do dvou let Fox Racing vyráběl různá vylepšení pro motokrosové motorky, která dávala závodníkům na trati výhodu.
1977– Team Moto – W Fox soukromý tým v motokrosu
Firma Fox se rozhodla více představit veřejnosti a dokázat všem, že výrobky Fox jsou nejlepší na světě. Zároveň vytvořil silné konkurenční prostředí pro silné japonské tovární týmy. Fox vytvořil svůj vlastní profi tým pro motokrosové závody. Tým Moto – W Fox se umístil jak pátý, šestý a sedmý ve vysoce kvalitním – AMA 125 cc Národní serie Championship USA. Fox tím dosáhl mnohem větší propagace svých výrobků, které začíná poznávat celý svět.
Firma Fox Racing začíná působit na své fanoušky, i když to původně neměla v úmyslu. Závodníci v té době jezdily v šedém, černém, prostě nevýrazné oblečení, ne tak tým firmy Fox, ten obléká zářivé kombinézy i helmy. Základ závodního oblečení lidí od firmy Fox tvoří zářivá červená, žlutá a oranžová barva – oblečení Fox se okamžitě stává hitem mezi motokrosovým fanoušky.
1980 – Velká reorganizace firmy Fox Racing
Společnost Fox Racing byla celá reorganizována a stává se významným hráčem na poli nejen motokrosového průmyslu, ale i na poli výroby oblečení pro volný čas. Oblečení pro volný čas od firmy Fox, se téměř okamžitě stává hitem mezi mladými a mezi lidmi věnující se skateboardingu.
Jezdec Fox Racing týmu Mark Barnett a tím pádem i firma Fox, vyhrává první nárdoní mistrovství USA.
1982 – Fox Racing tým má mistra světa
Jezdec Brad Lackey za Fox Racing týmu a vyhrává první motokrosové mistrovství světa. 1982 – 2002 – Fox Racing tým se stává dominantním
Jezdci Fox týmu vyhrávají bezpočet závodů a soutěží v motokrosu. Firma Fox se stává jednou z největší v oblasti výroby oděvů a bot na světě.

Současnost značky Fox Racing

I dnes Firma Fox Racing zůstává v soukromém vlastnictví rodiny Foxů. Všechny čtyři děti Geoffa Foxe pracují ve firmě na plný úvazek spolu s jeho více jak 300 zaměstnanci. Modely oblečení firmy Fox se odvážně dívají do budoucna a přinášení nové věci do celého oděvního průmyslu. Firma Fox vyrábí celou řadu sportovního oblečení včetně šortky, T-košile, fleece, čepice, džíny, svetry , mikiny a bundy, které prodává prostřednictví maloobchodníků po celém světě.
Dále firma Fox soustředila svou pozornost na jiné alternativní, většinou adrenalinové sporty a v oblečení Fox můžeme vidět mnoho závodníků napři v BMX (Dave Mirra, Alan Cooke, Ruben Alcantara), wakeboardingu (Danny Harf, Shawn Murray), surfování (Kalani Robb), horská kola (Brian Lopes).
100 % páteří výrobků firmy Fox však zůstává vše potřebné k motokrosu. Firma Fox Racing nabízí prostřednictví nezávislým obchodníků po celém světě kompletní řadu motokrosových kalhot, triček, rukavic, bot, přileb atd.

Během posledních třech desetiletí, se stal Fox Racing mezinárodní vůdce v oblasti sportovního oblečení. Jeho výrobky se slavným logem Fox Head je možno vidět po celém světě. Přitom se však Fox Racing zaměřit na svůj původní cíl – vyrábět co nejlepší motorkosové věci za co možná nejměnší cenu při zachování špičkové kvality výrobků. Díky stálé výzkumu, vývoje závodního oblečení Fox Racing se mu to výborně daří. K tomu mu rovněž pomáhají i jezdci Fox Racing Týmu, kteří mají zpětnou vazbu na vedení společnosti a svými připomínkami pomáhají zlepšovat kvalitu výrobků Fox.
S využitím nejlepší technologie a talentu disignarů firma Fox optimalizuje spojení kvality, pohodlí a výkonu všech svých výrobků. Ty používájí jak profesionálové, tak i amatéři závodních okruzích po celém světě. Fox Racing se snaží i nadále vytvářet a nabízet nejlepší linie racewear (jezdeckého oblečení), jezdeckého vybavení a sportovní oblečení na celém světě.

Technologie REEBOK

DMX foam
Zajišťuje dynamické odpružení díky vzduchovým kanálům zalisovaným do speciálního trvanlivého druhu polyuretanové pěny, které dávají tradiční mezipodešvi delší trvanlivost a citelně efektivnější systém odpružení.

HEX Ride
Vzor šestihrané dutiny vyplněné vzduchem a zapečetěné nárazu odolným polymerem , který se postará o velmi pohodlnou chůzi.

HEXALITE
Lehká technologie perfektně absorbující dopadové rázy. Tato šestiúhelníková struktura je převzatá z leteckého průmyslu, který jí používá ke stavbě trupu letadel. Struktura včelí plástve a jednotlivé komory naplněné vzduchem snížují zatížení při dopadu až o 25% oproti běžně používané EVA pěně, ve které je HEXALITE uložen. Velikost jednotlivých komor (většinou 5–8 mm) je závislá na druhu sportu a namáhání. Čím náročnější sport, tím větší jsou jednotlivé komory. Proražení jedné či dvou komor nemá vliv na kvalitu odpružení. Nejčastěji se používá pro běžeckou, fitnessovou a basketbalovou obuv. U obuvi pro dámský fitness bývá integrován v přední části podešve. Celá konstrukce mezipodešve je díky HEXALITE značně lehčí.

SmoothFit
Technologie na svršku utěsní všechny švy a tím zajistí jedinečné pohodlí uvnitř boty, která skvěle padne. SmoothFit má za úkol švy buď eliminovat, nebo skrýt uvnitř svršku. Jeho cílem je vytvořit lícování s nulovou potencionální podrážděností.

KineticFit
Technologie roztahovacích panelů, kterými vychází vstříc změnám ve velikosti a tvaru atletovy nohy tak, jak je potřeba.

Play Dry
Základní vrstva odvádějící vlhkost, zrychlující odpařování, zvyšuje odvětrávání a zmenšuje obrušování bez zachycování tělesného tepla.

EVA
Nejběžněji používaný materiál na výrobu mezipodešví. Lisovaná EVA se ve formě zahřeje a stlačí, čímž se vytvaruje do tvaru mezipodešve. Je lehká, elastická a má dobré tlumicí vlastnosti.

DMX Shear
Dynamický tlumící systém, který zpomaluje a rozkládá námahu při dopadu na patu. Umožňuje chodidlu, aby se při dopadu pohybovalo nadále směrem dopředu, zatímco dojde ke zpomalení na patě boty. DMX Shear zpomaluje a rozkládá namáhání na patě jak ve vertikálním (jako u tradiční obuvi), tak v horizontálním směru a snižuje tím celkové namáhání chodidla.

DMPRTEK
Vysoce odolný materiál ze speciální karbonizované pryže s vysokou odolností, používá se pro nejvíce namáhané části podrážky. Zároveň zefektivňuje pružení DMX Foam v přední části.

HYDROPASS
Otvory pod chodidlem pro rychlý odtok vody

IMEVA
Mezipodešev pro lehké odpružení

DMX Walk
V technologii DMX se používá proměnlivého odpružení vzduchem (pohyb od paty k přední části boty v souladu s krokem) a nabízí tak vynikající odpružení a pohodlí, a to přesně tam, kde a kdy jej právě potřebujete. Uvnitř systému DMX se pohybuje vzduch směrem dozadu a dopředu mezi dvěma vzduchovými propojenými přepouštěcím kanálkem. V okamžiku, kdy pata dopadne, dojde k vytlačení vzduchu do polštáře v přední části boty a obráceně. U jednotlivých modelů je rozdílný objem a velikost jednotlivých komor. Systém DMX Max Nabízí „silný“ pocit odpružení, jaký si jen může chodec ve spojení s pohodlnou podrážkou s novou bezešvou konstrukcí přát, jelikož má až o 60% větší objem.

TRANSITION BRIDGE
Umožňuje přirozený pohyb nohy a její schopnost adaptace na nerovnosti terénu, drží klenbu nohy a zpevňuje celou konstrukci obuvi. Bota určená pro sport musí nezbytně obsahovat podporu ve střední části chodidla. Absence této podpory způsobuje bolesti chodidla a je riskantní z hlediska úrazu kotníku.

Technologie PUMA

EVA
Nejběžněji používaný materiál na výrobu mezipodešví. Lisovaná EVA se ve formě zahřeje a stlačí, čímž se vytvaruje do tvaru mezipodešve. Je lehká, elastická a má dobré tlumicí vlastnosti.

Duo Cell
Vyvinuta ke kombinaci trvalé pružnosti a maximální stability. Vrstvy CELL, které jsou vyrobeny z extra pružných materiálů, redukují nátlak při došlápnutí na nejcitlivějších místech obuvi. Samotné CELL vrstvy podporují přirozený pohyb chodidla a zpomalují vnitřní rotaci chodidla pro optimální došlap. Výsledkem je dlouhá trvanlivost obuvi, měkčí a citlivější odpružení, které brání zranění.

DUOFLEX
Zóna poskytující prvotřídní flexibilitu, která se chová zrcadlově a podporuje přirozený pohyb chodidla.

External TPU Counter
Přídavná TPU externí přepážka chodidla podporující stabilitu chodidla, která je využívána speciálně pro kontrolu pohybu obuvi.

Technologie NIKE

BRS 1000®
Karbonová guma BRS 1000 pod dopadovou hranou přináší maximální odolnost proti odření.

AirSole
Vzduchová bublina nejčastěji umístěná v patě a ve špičce boty, zaručující dokonalé odtlumení každého kroku.

Dual Density
Pevnější dvojitá podrážka, která zaručuje vysoký komfort a ideální přenos síly z chodidla na podrážku boty, vhodná pro všechny druhy sportu.

NikeAir
Odolný polštář naplněný stlačeným plynem. Technologie, kterou v roce 1979 nabídl společnosti Nike inženýr NASA Frank Rudy. Společně vyvinuli vůbec největší vynález co se týče odpružení obuvi a ochrany před nárazy. Jestliže žádný tlumicí polštář není vidět, ale na botě je přesto napsáno NIKE AIR, obsahuje bota velkoobjemový tlumicí polštář. Je umístěný v patě, v přední části nebo na obou místech, v závislosti na konkrétním modelu. Vzhledem k tomu, že tlumicí polštář není vidět, Říká se mu také „vnitřní“ tlumicí polštář AIR. Účinná ochrana proti nárazu, která rozkládá velký tlak na širší plochu. Trvanlivější tlumení.

Nike Zoom Air®
Nízkoprofilový tlumicí polštář vhodný zejména pro dynamické sporty se systémem speciální pružné tkaniny Denier 200 s vertikální stavbou vláken v uretanovém filmu. Tlumení je pro lepší přilnavost a citlivost těsněji k chodidlu.

Phylon
Speciální odlehčený materiál pro výrobu podešví

Nike Shox
Nike Shox je systém čtyř, pěti a více sloupků vyrobených z komprimovaného uretanu pro aktivní tlumení nárazů. Sloupky obsahují vysoce absorbční pěnu, která lumí náraz pozvolna a vyrovnává extrémní polohy. Při odrazu se pružné sloupky vracejí do původní polohy, takže podporují pohyb nohy vzhůru. Tato technologie se využívá rovněž u konstrukcí F1. Svršek svou konstrukcí odstraňuje některé z problémů, které trápí běžce, například zamezuje tvorbě puchýřů nebo odřenin.

Gore – Tex®
Prodyšná, nepromokavá membrána, specificky používaná u vybrané obuvi pro izolování a ochranu nohy za nepříznivého počasí. Gore – Tex® membrána je mikroporézní struktura, která udržuje kapalnou vodu vně, zatímco vodním parám a potu umožňuje prostupování mikroskopickými póry ven. Tyto póry jsou přibližně 700 krát větší než vodní pára, ale 20 000 krát menší než kapka vody.

Nike+
Ti umožní sledovat tvůj výkon, poslouchat hudbu a ještě ti všechny tvé výsledky uloží do počítače. Do boty si dáš malý sensor, který komunikuje s tvým iPodem nano. Když běžíš, iPod zaznamenává tvou rychlost, vzdálenost, tempo, prostě všechno, co chceš o svém tréninku vědět. K tomu ti samozřejmě hraje tvá oblíbená nakopávací hudba. Až doběhneš, iPod ti ukáže výsledky tréninku na displayi.

TPU Shank
Pevné odolné desky, začleněné do mezipodešve, které zabraňují kroucení boty během pohybu. Taková mezipodešev poskytuje maximální podporu noze.

Traction
duralonová vložka pro delší životnost

Fitsole sockliner
pružná přední část chodidla

Technologie ADIDAS

adiPRENE®
Materiál, umístěný pod patou, chrání nohu. Touto technologií se snižují škodlivé účinky opakovaných nárazů během sportování.

adiPRENE®+
Tento pružný materiál, umístěný pod přední částí nohy, zabezpečuje vyšší efektivitu při odrazu. Zvyšuje výkon a efektivitu odrazu přední části nohy.

adiWEAR®
Speciální materiál vnější podešve, který nezanechává stopy na podlaze, a nabízí lepší odolnost vůči oděru než kterýkoliv jiný srovnatelný adidas materiál pro vnější podešev.

FORMOTION™
Systém v oblasti paty, který se optimálně přizpůsobí každému terénu a každému vašemu pohybu. Díky této technologii vaše nohy zažijí lepší, vyváženější a více přirozený kontakt s povrchem.

TORSION® System
Umožňuje přirozenou rotaci mezi zadní a přední částí nohy při současné podpoře střední části nohy a zvýšené přizpůsobivosti k povrchu.

GeoFit™
Technologie vnitřní stélky obuvi, která zlepšuje padnutí obuvi a její pohodlnost umístěním výstelky v příslušných, anatomicky správných oblastech.

TRAXION®
Vynikající záběr. Sportovci jej potřebují na sportovištích, hřištích při volném vyklusávání nebo tréninku. TRAXION® maximalizuje záběr ve všech směrech pomocí jedinečného designu podešve. Ten rovněž zajišťuje nejvyšší možné pohodlí lepším rozložením tlaku. Výsledek: nesrovnatelná přilnavost při maximálním pohodlí. TRAXION® I Direct injected TRAXION® (TRXI FG) (Přímo vstřikovaný TRAXION® (TRXI FG)) Vrcholem přilnavosti je použití technologie přímého vstřikování – TRAXION® I. Výsledkem je zvýšené pohodlí, protože podešev sestává z jednoho celistvého kusu. Tato úprava poskytuje stabilitu a kontrolu na hřišti i na umělém povrchu. X-TRAXION® Vyměnitelné, odlehčené elementy v podrážce umožňují hráčům upravit design vnější podešve v závislosti na podmínkách povrchu (pouze u měkkých povrchů). Tím se zlepší využitelnost obuvi a zvýší jistota hráčů. U ULT-K Velmi měkká a tenká teletina se chová jako druhá kůže pro optimální kontakt s míčem. Stálá měkkost a rychlé schnutí. APPAREL A Air flow fabric (Vzdušná tkanina) Děrovaná struktura této tkaniny umožňuje prostup vzduchu, takže se můžete cítit pohodlně a kůže zůstává v suchu. Řídký, dvojitě tkaný materiál nahrazuje podšívku a poskytuje maximální volnost pohybu. B Breathability (Prodyšnost) Prodyšné tkaniny umožňují odvádění potu tkaninou v podobě vodní páry. Prodyšnost (propustnost par) je určujícím faktorem úrovně pohodlnosti oblečení a pomáhá sportovci zvýšit výkonnost regulací tělesné teploty. Bodymapping Díky identifikaci vlivu pohlaví, tělesného typu a povětrnostních podmínek na uvolňování tepla a vlhkosti během pohybu, umožňuje tento objevný adidas systém navrhování výrobků, které udržují sportovce v suchu a v pohodlí, a které maximalizují jejich výkony za jakékoli teploty a počasí. C Coating (Povrchová úprava) Povrchovou úpravu tvoří syntetická vrstva (např. polyuretan nebo akrylát), kterou je přímo naimpregnovaná jedna strana tkaniny za účelem dosažení odolnosti vůči větru a vodě. Tyto úpravy mohou být transparentní nebo mléčně zbarvené, nepropustné nebo hydrofilní. Upravené tkaniny odolávají větru i vodě – mohou odpuzovat vodu (vodní sloupec: 300 mm až 1 500 mm) a mohou být nepromokavé (vodní sloupec nad 1 500 mm). Tkaniny s hydrofilní úpravou rovněž zajišťují prodyšnost.

EVA
Materiál nejběžněji používaný na výrobu mezipodešví. Lisovaná EVA se ve formě zahřeje a stlačí, čímž se vytvaruje do tvaru mezipodešve. Je lehká, elastická a má dobré tlumicí vlastnosti.

adiTUFF™
Materiál odolný proti oděru, používaný v oblasti špičky nebo boční části svršku boty. Chrání svršek před nadměrným opotřebením.

Non-Marking podrážka
Podrážka, která je upravena tak, že nezanechá stopu na jakémkoli halovém povrchu.

CLIMALITE
Velmi odolný, pohodlný a dýchavý vršek boty, který zajišťuje výborné odvětrání nohy a tím i komfort při nošení.

OrthoLite
Speciální antibakteriální jednovrstvá vložka pro ještě lepší přilnutí k noze

Pro-Moderator
Podpora ochraňuje proti přetáčení nohy

SKATEBOARDINK (SKATE)


Historie SKATU

První generace a vznik skatu

Skate jako pokračování serfaření
Kde to všechno začalo? Kalifornští surfaři se na přelomu padesátých a šedesátých let v zimě nudili, a tak je napadlo vzít dřevěné prkno, k němu přimontovat podvozky z kolečkových bruslí a hurá na nejbližší kopec. Nejprve sjížděli kopce, popřípadě jezdili slalom mezi čímkoliv. Teprve po nějaké době přišli na to, že se na tomto suchozemském surfařském prkně – skateboardu (skate (skejt) = brusle, board (bord) = deska, prkno) – dají při správném rozložení váhy provádět i jiné fígle, například jízda pouze po přední či zadní nápravě nebo otáčení na jakékoli šikmé ploše (takzvaný bang (benk)) jako nápodoba pohybu na vodě. Zjistili, že na ulici mohou využít téměř vše – obrubník, lavičku, zídku… A právě tato univerzálnost je na skate tak přitažlivá. První skaty byly domácí výroby a tvořila je dřevěná deska na kolečkách a ložiskách z kolečkových bruslí. Původně se této činnosti říkalo „sidewalk surfing”, tedy něco jako serfování po chodníku. Vznikl street skating, který se brzo stal nejpopulárnější variantou. To se opět projevilo na vzhledu a vlastnostech skate, který se nakonec vtiskl do tvarů, jenž známe dnes. Jedním z průkopníků street skatingu se stal Mark Gonzales. Ten se stal prvním člověkem, který pomocí ollie zdolal řadu několika schodů.
Skate a Návrat do budoucnosti
Jeden druh tehdejších skate měl vpředu připevněnu část dřevěné bedny, která se používala jako improvizována řídítka. Pokud byste to chtěli vidět, stačí si pustit film Zpátky do budoucnosti 2, kde hlavní postava Marty McFly přesně takový půjčuje od náhodně projíždějícího dítěte.
Skate a Tony Hawk
Jak se skate vyvíjel, nakonec si vyvinul vlastní styl a dokonce ovlivnil i svého předchůdce – surfing. Nejčastěji zmiňovanými skupinami, které zpopularizovaly tento sport jsou Z-Boys a Bones Brigade (zde patřil i velmi známý Tony Hawk), kteří po roce 1970 vyprodukovali jedny z nejlepších skatových nahrávek, které kdy byly natočeny. Jako první také začali jezdit v prázdných bazenéch. 

Druhá generace skatu

Skate a jeho úpravy
V roce 1970 Frank Nasworthy začíná vynalézat skatové prkno z polyuretanu. Zlepšení v ovládání a provedení byla tak obrovské, že se skate začal šířit tak, jako nikdy předtím. Spousta společností začala vyrábět povrchové desky (axly). Tím, že bylo dosaženo lepšího ovládání, povrch se začal zužovat a na koncích nadzvedávat, čímž měl skater mnohem lepší možnosti ovládání. Výrobci zkoušeli také mnoho dalších materiálů jako skleněné vlákno a hliník, ale běžná prkna byla a jsou vyráběna z javorové překližky. 

Skate a extrémní sporty – z moře do bazénů
Po nějakém čase však i tyto manévry přestaly surfaře uspokojovat a hledali, jak ježdění po zemi ještě více přiblížit sjíždění rozbouřených vln. Našli vypuštěný bazén, který se od jiných lišil tím, že jeho stěny plynule přecházely ve dno. Tak vzniklo takzvané ježdění v poolu (púlu), česky bazénu. Skateři začali vymýšlet nové, složitější triky. Z-Boys byli jedni z prvních, kteří začali jezdi po stěnách venkovních plaveckých bazénů, které zůstaly opuštěné po nedostatku vody v roce 1976. Skate se stal rychlejším a nebezpečnějším. To vedlo k větší odpovědnosti provozovatelů a k větším pojistným částkám, takže mnoho parků bylo uzavřeno. 

Třetí generace skatu

Vznikla za pomocí skatových společností, které velmi aktivně podporovaly skatery a jejich umění. Původní zaměření bylo hlavně na vertikální rampy a u-rampy.
Alan „Ollie” Gefand a jeho přínos
Vylepšením systému bez rukou (tzv. ollie) Alanem Gelfandem v roce 1978 dosahovali skateři obrovských výšek, kde mohli dělat svoje triky. Prkna se opět zvětšila do šířky a dostala i větší a širší kolečka. Ale jak čas pokračoval a skateparků bylo méně a méně, skateři se přeorientovali na to jediné, co jim zbývalo – ulice. 

Stávající generace skatu

Dominují dva triky: ollie a grind. Většina skatů je široká od 18 do 20 centimetrů a od 76 do 81 centimetrů dlouhá. Kolečka jsou hodně tvrdá, což způsobuje větší rychlost a menší, takže prkno je lehce ovladatelné. Kolečka jsou v průměru od 50 do 58 mm. Většina prknen se stále dělá z kanadského javoru.

SKATE – STREET STYLE

K skatu nepotřebujete žádného trenéra ani upravený prostor (jako třeba u ledního hokeje led) a nikdo vám při ježdění neříká, že takhle ano, ale tohle už se nesmí, to je proti pravidlům. Prostě máte absolutní volnost v tom, co s prknem děláte. Pro skateboarding stačilo mít funkční skate a jako tréninkový prostor ulici nebo vhodný skatepark.
V současnosti je skate provozován po celém světě jak na profesionální, tak amatérské úrovni a disponuje obrovským zázemím, včetně celých průmyslových odvětví zaměřených na výrobu základního vybavení a doplňků. 

Rostoucí popularita skate umožnila plnou profesionalizaci nejlepších jezdců, kteří jsou dnes mezi mladými lidmi známi dobře jako hvězdy „klasických“ sportů. 

Skateboarding je velmi náročný sport a tím poskytuje mladým lidem úplné vyžití, podporuje vnitřní disciplínu, rozvíjí kladné stránky osobnosti a zpestřuje stereotypní a neosobní život ve velkoměstech.

Základní Triky Skatu

Ollie

Jeďte libovolnou rychlostí, přední nohu dejte před přední šrouby, pokud máte nohu delší než desku, tak by měla špička přečuhovat. Zadní noha je špičkou na tailu a teď přichází ta nejdůležitější fáze triku: odraz a vytáhnutí prkna směrem nahoru. Takže jedete libovolnou rychlostí, odlehčíte přední nohu a zadní stlačíte tail, v momentě kdy se dotknete země, se odrazíte a táhnete přední nohu do výšky a dopředu. Tím dosáhnete toho, že se odlepí od země, zadní nohu srovnáte nad desku, dopadnete, odjedete. Existují i variace Ollie. Je to Switch Ollie, Nollie (Noseollie) a Fakie.

Frontside Ollie 

Frontside Ollie točíte na opačnou stranu než Backside ollie čili tam kde máte záda. Nohy mějte jako na Ollie ale přední nechte trochu přečuhovat lépe se vám deska udrží na nohách. Udělejte Ollie a jak budete ve vzduchu tak švihněte dozadu o 180. Jakmile budete ve vzduchu v rotaci 90 stupňů budete čelem ve směru jízdy. Frontside Ollie se lépe dělá když máme ještě před skokem vaše hlavní těžiště těla na patě zadní nohy. Zkrácený název tohoto triku je FS Ollie.

Backside Ollie
Backside Ollie je trik při kterém dáte Ollie 180 směrem dopředu. Jeďte jako na Ollie ale dejte si nohy dál od sebe pokrčte se a jak budete dělat Ollie tak sebou zároveň švihněte směrem dopředu o 180. Jakmile budete ve vzduchu v rotaci 90 stupňů budete zády oproti směru jízdy. Backside Ollie se lépe dělá když máte ještě před skokem vaše hlavní těžiště těla na špičce přední nohy. Zkrácený název tohoto triku je BS Ollie.

Kickflip 

Je to trik, při kterém se vám skate protočí pod nohama o 360 podél nejdelší osy. Je dost náročný a chce hodně cviku. Jeďte pomalou rychlostí, přední nohu dejte někam mezi šrouby a prostředek, ale k vnitřní straně skejtu, zadní dejte na patku. Zadní nohou přidupněte patku, přední nohu kopněte do vnitřní strany a zadní nohu odlehčete (chce to hodně cviku, než si vychytáte přetáčení skatu). Při letu se vám skate pod nohama přetáčí, snažte se přední nohu vrátit nad skate. Pokud se vám to podaří, tak si kickflip odjedete jako ollie. V českém skatovém slangu se tento trik nazývá KINO.

Manual 

Jízda po dvou kolečkách. Manual je jízda po zadních, existuje ještě nosemanual to je po předních. 





Přihlásit se

Uživ. jméno - email Heslo
Registrovat se » Zapomenuté heslo »

Košík

Košík je prázdný

Stránky

Deichmann katalog obuvi Pokyny pro ošetřování bot - Návod k použití Obchodní podmínky Boty FAQ O botách O nás
www.boty-outlet.cz | Copyright Alensa s.r.o. ©
Partneři